Ostatnio na blogu: Trening dla kulturysty

Jak szybko budować mięśnie – sprawdzone metody

glowne sklep suplementy sterydy online
Czas czytania: 2 min.

Duża część osób pyta o to, jak szybko zbudować mięśnie dobrej jakości. O imponujących efektach marzą zwłaszcza początkujący sportowcy. Oczywiście szybki przyrost masy mięśniowej jest możliwy, ale musi być odpowiedzialny. Włókna mięśniowe muszą być odpowiednio stymulowane przez określony czas. Istnieje jednak kilka możliwości przyspieszenia wzrostu mięśni, które zostały opisane poniżej, w tym artykule.
Zabiegi te, odpowiednio wdrożone do stylu życia oraz do ćwiczeń na siłowni, mogą znacząco przyspieszyć pojawienie się efektów w postaci przyrostów masy mięśniowej.

Jaki trening sprzyja budowaniu mięśni

Najlepszy rozrost mięśni następuje wskutek ciężkich, złożonych ćwiczeń. Właśnie dlatego sportowcy uprawiają intensywne treningi na siłowni. Najlepsze dla mięśni są ćwiczenia wielostawowe. Dzięki nim budowanie masy mięśniowej jest w ogóle możliwe, a odpowiednio połączone z dietą i regeneracją dają imponujące efekty w krótkim czasie.
Ćwiczenia wielostawowe dla początkujących i zaawansowanych to między innymi: martwy ciąg, przysiady, wyciskanie, wykroki oraz podciąganie. Ponadto, sportowcy wykorzystują także noszenie walizek bądź też innego sprzętu, pchanie sanek oraz ćwiczenie przy pomocy hantli. Ćwiczenia na masę mięśniową angażują wszystkie mięśnie i tym samym odpowiadają za widoczne ich przyrosty. Warto jednak ustalić je i wykonywać ze specjalistą. Może to być np. trener personalny.
Tego typu ćwiczenia powinny stanowić 80% wszystkich wykonywanych na siłowni. Aby tak się stało, należy ułożyć plan treningowy pod okiem specjalisty. Pozostałe 20% ćwiczeń to przede wszystkim przyciąganie ud do brzucha na drążku w zwisie czy uginanie przedramion ze sztangą.

Dieta, suplementy i regeneracja – jaki mają wpływ na budowanie mięśni

Kolejną istotną kwestią jest dieta. Musi ona być dostosowana do potrzeb i możliwości sportowca, czyli wdrożona po analizie jego stylu życia oraz określonych celów, które kulturysta chce osiągnąć na siłowni. Dieta na masę mięśniową powinna być przede wszystkim zdrowa, bogata w białko i dużą ilość wody, a także bogata w składniki odżywcze, które sprawią, że bodybuilder będziesz miał dużo energii do ćwiczeń.
Oprócz odpowiedniej diety, ważna jest także odpowiednia regeneracja organizmu po intensywnych ćwiczeniach. Niestety, początkujący sportowcy uważają, że najważniejszy jest wysiłek. Właśnie dlatego wiele osób dowiaduje się czym jest przetrenowanie organizmu. Tymczasem, przyrost masy mięśniowej następuje w czasie odpoczynku. Warto o tym pamiętać, aby uniknąć negatywnych skutków ubocznych oraz osiągnąć pożądane efekty.

Popularne suplementy podczas budowania masy mięśniowej

Wśród najpopularniejszych suplementów diety, które także przyspieszają budowanie masy mięśniowej, najczęściej pojawiają się odżywki białkowe, gainery czy kreatyna. Odpowiadają one za lepsze wyniki w sporcie, większe przyrosty masy mięśniowej oraz ochronę organizmu przed skutkami ubocznymi przyjmowania sterydów.
Wśród sterydów dominują: testosteron, masteron, deca durabolin, anadrol czy winstrol. Odpowiadają one za przyrosty masy mięśniowej, poprawę nastroju, a także wzrost siły, wytrzymałości i determinacji w osiągnięciu założonych celów.
Budowanie masy mięśniowej nie jest trudne, ale należy zadbać o kilka istotnych czynników. Należą do nich: dieta, trening, odpowiednia suplementacja, właściwa ilość snu, prawidłowa regeneracja organizmu oraz picie dużej ilości wody.

Poziom testosteronu a szybkość budowania mięśni

Testosteron znacząco przyspiesza budowanie masy mięśniowej, ponieważ działa dwutorowo. Z jednej strony iniekcja z testosteronem pozwala intensywniej i dłużej ćwiczyć na siłowni, ale z drugiej strony oddziałuje też bezpośrednio na mięśnie pobudzając je do wzrostu.
Testosteron jest bezpiecznym środkiem, gdyż naturalnie występuje w ludzkim organizmie (co ciekawe, jest produkowany zarówno w ciele kobiety, jak i mężczyzny), należy jednak zażywać go z głową.
Przede wszystkim warto wybrać testosteron w zastrzykach, gdyż omija wątrobę, chroniąc ją przed uszkodzeniem. Po drugie, nie należy go nadużywać, zawsze zażywając go zgodnie z instrukcją. I po trzecie, po jego odstawieniu należy rozpocząć cykl odblokowujący, dzięki któremu ponownie zostanie uruchomiona produkcja naturalnego hormonu w organizmie.